NUFFNANG ADS

Please click here

Tuesday, March 20, 2012

Rehat sekejap

Esok nak exam. Boleh ingat tak? Bertawakal ajalah. Kita dah usahakan.
btw, kena cari map di mana exam akan dijalankan. Takut tersesat.
Nak relax, selalunya kalau relax tu cuci mata di mall atau jadi couch potato tengok tv or lepak di balconi.
Sebab nak exam, mall dan couch potato tu ruled outlah, so kita teropong keluar sat.



Nampak tak bukit di atas sana. Kata salesman Medan Prestasi dulu, itu kawasan yang sudah direservekan sebagai nature park. Ada sebuah pondok di atas sana. Bagaikan memanggil-manggil aku ke situ. Aku boleh nampak dengan jelas dari sini.

Aku cuba zoom in, bagi clear lagi tapi hampa. Masih tak jelas.  Nampak tak macam ada satu structure di bawah pokok tu. Bayangkan pula ada pokok buah-buahan macam rambutan atau pokok duku di atas bukit tu kan. Alah, kalau ada, bukan aku sorang aja yang akan ke sana, ramai lagi akan berebut-rebut. Entah-entah ada yang siap booking macam tu harta mak nenek dorang.

Close up picture tapi pondok tu masih tak jelas. Aku selalu tengok dan berfikir bila akan sampai di situ.Teringin sangat nak duduk-duduk di kat situ sambil makan angin. Agaknya PG rajin tak nak mendaki ya? Sekarang ni, dia penat dengan tugas baru, mesti malas punya bila cuti tu.

Masjid yang terletak tidak berjauhan dengan rumah aku. Lokasinya sebelah menyebelah dengan h block A. Tapi ia di atas bukit yang tinggi. Dari blok A, tak boleh melompat juga. Phew, penat nak mendaki bukitkan. Rumah aku di block B. Yang seronoknya kalau azan, mesti kedengaran sampai ke rumah. Sebelah sana pula, ada surau. Kadang-kadang, boleh dengar orang menyampaikan kuliah.

No comments:

Post a Comment