NUFFNANG ADS

Please click here

Sunday, March 25, 2012

Rehat di Zam-Zam Restaurant

Sepanjang pagi ni, kerja aku menyambung tidur aja. Penat balik lambat semalam. Pukul 1 pagi baru sampai di rumah. Mesti guard ni kata, kakak tu, asal keluar aja, mesti balik lewat malam. Bukannya merayau mana-manapun, cuma rumah pak cik atau kuar makan-makan dengan sedara. 

Bangun, jenguk-jenguk dapur sat. Buka tv, terpejam mata. Bangun lagi dan tertidur. Begitulah aku. Bosan tetapi malas nak memandu kuar. Tiba-tiba talipon berbunyi. Rupa-rupanya kakak aku. Dia beritahu nak ke Jalan Tuanku Abdul Rahman. Dah jadi tempat favorite dia. Kakak aku ni suka letak manik di baju-baju dia. Dia suka pergi kedai sini, katanya berkualiti. Kedainya terletak dalam bangunan bersebelahan frenz hotel.

Sementara menunggu, kakak aku belanja minum-minum di Zam-Zam Restaurant. Minum-minum ni termasuklah order makanan juga. Thank you sis.



 Zam-zam restaurant, bersebelahan Frenz Hotel di Masjid India Shopping Square, jalan Tuanku Abdul Rahman. Bangunan bersebelahanlah yang menempatkan kedai tampal manik pada baju.

 Boleh drive-thru juga seperti signboard ini bagi pelanggan Zam-zam restaurant.

 Antara menu-menu yang terdapat di sini. Terliur tengok nasi briyani tapi aku dah kenyang lunch di rumah. Maybe nest time aku try nasi briyani di sini.

 Dapur yang dipisahkan dengan dinding kaca. Rasa selesa bila tengok dapurnya bersih.

 Mee Rebus. Memang sedap.

 Kakak aku kata ini saiz kecil sekali tapi tak habis jga . Besar. Rasanya boleh tahanlah.

Teringin nak minum air longan. Best air longannya.

So, kalau you all tersesat di tengah-tengah bandar KL tu, area Jalan Tuanku Abdul Rahman tu, singgahlah ke sini. Harganya reasonable, tempatnya bersih dan so far, mee rebusnya marvelous dan murtabaknya boleh tahanlah.


No comments:

Post a Comment