NUFFNANG ADS

Please click here

Friday, March 2, 2012

Cucur Yang Tak Menjadi


Itulah rupa cucur yang tak menjadi.

Terukkan kalau buat cucurpun tak pandai. Nampak macam okay tapi nampak juga banyak menyerap minyak.

Bila telan, rasa geli-geleman. Frust tau, beria-ia aku letak air rebusan daging, daging sekali, mixed vege dan juga ubi kentang dipotong dadu.

Kebetulan aku bancuhpun separuh bungkus tu. Banyak tu. Separuh aku simpan lagi dalam freezer. Bila ada keberanian nak makan, aku gorenglah. Teringat adik aku yang bongsu selalu suspens bila aku main masak-masak hujung minggu. Masa tu dia tinggal dengan aku/ Entah menjadi, entah tidak. Takut macam nak dapat hukuman maut gayanya.

Nak buangpun sayang juga cucur tu, rencah banyak juga, telan juga pelan-pelan.

Tak boleh nak challenge cucur di blog Home Sweet Home. Sungguh memalukan. Kalau malu, tak ada keluar blog pula. Sungguh menyedihkan.

No comments:

Post a Comment