NUFFNANG ADS

Please click here

Thursday, March 1, 2012

Bubur Menjadi Ais Krim

Hari Sabtu tu aku buat satu periuk bubur pulut hitam. Teringin. Dulu teringin nak makan bubur kacang hijau tapi hampa sebab hangit. Bubur tak dapat makan, tangan dapat lenguh dek menggonyoh bontot periuk yang hangus.


Farahpun nak datang, bolehlah aku kirim pada mama dia. Tiba-tiba, Farah pula ada hal dengan kawan dia. Sibuk urusan penjualan shawl dia itulah. Nak tahu, bolehlah tengok di blog dia The Shawl Hub

Banyak sangat bubur ni dan akupun malas nak pergi sana-sini hantar bubur, aku buat ais krim ajalah. Nak makan kesemua bubur ni by myself, mesti tak habisnya.




Ini bekas ais krim yang aku beli dari Ikea. Berjalan di situ tanpa tujuan, capai yang ini. Sudah lama dah ni, dalam 5 tahun dah kot. Berbaloi, Ika suka aku buat ais krim sirap aja.


Sudah penuh diisikan dalam bekas ais krim. Kemudian, aku isikan dalam plastik ais krim malaysia pula. Pernah makan tak? Aku cukup suka ais krim Malaysia ni. Lebih-lebih lagi ais krim yang diletak asam masin atau jeruk.


Sudah siap diletakkan dalam freezer. Tak sabar hendak makan. Yummy, yummy.

No comments:

Post a Comment