NUFFNANG ADS

Please click here

Saturday, January 21, 2012

Nikmati ICT di Teluk Ketapang

ICT? Ikang Celup Tepung...Sudah lama sangat tak jejak kai di sini tapi Teluk Ketapang ini menarik perhatian orang ramai untuk menikmati makanan laut yang segar di sana.

Petang semalam kakak aku ajak ke sana. Rupanya hari Jumaat ada pasar malam. Beratur jugalah sebelum sampai ke tempat dituju disebabkan pengunjung pasar malam mencari parking. Nasib baik tak lama, kakak aku yang pantang kalau jalan bersesak mula mengeluh. Agaknya kalau dia kena berdepan dengan jam di KL hari-hari, mesti pengsan punya.

Ada a few kedai yang menawarkan makanan laut yang digoreng celup tepung. Ada sebuah kedai yang agak reasonable harganya tetapi memandangkan kami tiba agak lewat, tak banyak pilihan. So kami settled di warung ini ajalah.

Kalau nak bermain layang-layang di sini, bolehlah membeli berbagai jenis layang-layang yang dijual tapi kedai layang-layang di sini tak sebanyak di pantai Batu Buruk. Kalau betul-betul nak tengok ombak pantai sambil menikmati makanan celup tepung, elok pergi saja ke Pantai Batu Buruk tapi di Teluk Ketapang ini, rasa makanannya lebih segar. 

 warung menjual makanan laut goreng bertepung
 Layang-layang tinggi berterbangan di udara.


Suasana Malam di teluk Ketapang

No comments:

Post a Comment