NUFFNANG ADS

Please click here

Sunday, January 22, 2012

Kari, gulai, makanan berempah?

Kalau balik kampung, itulah masakan ayah aku. Tekak aku bukan suka sangat makan makanan seperti gulai, kari atau makanan bergoreng atau berempah. Aku lebih suka masakan yang kering atau ala chinese food. Makanan siam, not badlah.

Malam ini pula masakan nasi kandar. Sesekali bolehlah telan. Tapi semalam dah makan gulai tulang. Trend ayah aku pula gulainya kurang santan. Cair aja, memang kurang sikitlah rasanya. 

Petang tadi anak saudara bawa roti canai dengan kuah dal dan juga kari. Dan malam ni? Tiba-tiba terasa perut ini sudah kembung dengan masakan ini. Aku rasa gastrik sudah mula datang.

Aku ni jahat sikit perangai. Kalau Mr V bawa aku masuk kedai mamak ni, memang aku akan mengamuk dan mogok tidak makan. Melainkan aku teringin setelah lama tak menjamah. Kesian Mr V, asyik kena buli. So, untuk compromise, kedai mamak ini mesti ada menghidangkan makanan panas seperti makanan ala Siam atau Western food.

Jadi malam ni, aku puasalah makan. Bagi perut ini relaks sikit. Sebelum gastrik makin teruk.



No comments:

Post a Comment