NUFFNANG ADS

Please click here

Saturday, January 21, 2012

Mahalnya harga barang


RM2 seikat? Memang mahalke harga sayur kacang panjang sekarang ni? Terlopong aku semasa mengunjungi gerai Pasar Maghrib di Kuala Terengganu. Mak ooi, kalau tak sebab ayah aku nak masak sayur ini, aku tak belilah. 

Lepas tu jalan-jalan nak beli kuih sikit-sikit. Sekali lagi aku terkedu bila kuih sekaya dan tuk aji serban(seri muka) harganya RM1 sekeping. Besar tu macam besar kuih talam 50sen sekeping. Terus tak jadi beli. Baik buat sendiri. Kalau yang di kedai, mesti dicampurnya dengan tepung.

Aku beli barang-barang dalam RM7. Sekejap ajapun buat. Dah siappun. Boleh makan banyak-banyak. Aku kira untung dia kalau jual macam harga gerai tadi. dapat 2/3. Banyak margin keuntungan tu. Alah, buat lagi best, pure punya.

Puas hati aku makan. Tak ingat langsung kalau terkena diabetes.

No comments:

Post a Comment