NUFFNANG ADS

Please click here

Friday, December 2, 2011

Gigi itu masih bertahan

Pergi dentist tadi tapi bad news, infection still there. Tapi aku beranikan diri juga. I have to get my tooth extracted, no matter what as I would be on vacation next week. One whole week. Tak mahulah sakit gigi ni mengganggu keseronokkan dan paling takut kosnya bila kena jumpa dentist di sana.

First, kena inject. Aku memang takut dengan jarum ni. Tensenya rase badan ni. Pelik juga, bila facial tu boleh pula tahan aja. Doc kata sebab massage, nope what I meant is during facial, ada bab picit-picit, cucuk-cucuk buang blackhead, whiteheadlah, kan. Boleh pula aku menadah muka ni. Tapi nak kena inject, takut giler. Sebenarnya aku masih ada hutang dengan doktor on blood test on my cholestrol level dan diabetes.

"Buka luas-luas mulut dan lidah ke kiri" kata doc. Camner nak adjust ha? 2/3 kali doc cuba nak inject tapi terhalang. At last, aku cuba relakskan diri dan fikir pasal apa ya...ha. Pasal swimming, aku bayangkan air yang biru. Tak adalah pula nampak bayang-bayang ikan sebab aku tak pernah berenang di lautan. Snorkelingpun x pernah. Lepas tu bayangkan awan yang biru semasa aku buat kuak lentang. Cantiknya, and then it goes. Dah siap kena injectpun.

Kebas terasa tapi lidahku tak rasa kebas. Doc risau sebab tandanya saraf tu tak makan dah ubat bius. Aku beranikan diri sebab aku dah terbayang kemerdekaan dari siksa sakit gigi ni. Baru aja doc cuba goyangkan gigi, menggeletar badan aku. Sakitnya mak oi. Laju aja tangan aku angkat cam nak jawab soalan dalam kelas. So, another injection dan again, aku bayangkan duduk dalam swimming pool. Lagi. But seriously, keseronokkan dalam swimming pool tak boleh melawan gigi yang cuba dicabut oleh doc.

Again, she tried to pull out the tooth. Tak boleh. Dan on the 3rd which is the last attempt, she got to stop there. Melompat-lompat aku tahan sakit. I have to visit her again after my vacation. Buat sementara, kena tahan sakit gigi dan yang naya, I have to face another injection on my next visit.

Oh ya, dalam sakit tu, aku masih dapat makan. Ikan terubuk bakar dengan baked potatoes berinti tuna and my fav dessert, jalamas dan buah tanjung. Hmmmm, yummy. Dengan terkial-kial menggunakan gigi sebelah kiri dan gusi/pipi yang masih kebas, I finished it all. Standardlah, my mother told me I am her only kid that never lost appetite even though I was down with fever. Seingat akulah, cuma 2 kali aja aku tak makan sebab sakit. Kali pertama, aku kecil lagi. Terus dapat buah anggur sebagai upah. Makan belakang rumah, tak nak share. Kedua, masa dah kerja. Seminggu hospitalised, x makan apa. Nasib baik dia masukkan air. Balik rumahpun, x leh nak makan juga. Kalau kekal cam tu, kan bagus,. Boleh juga kurus.

Nah ni gambar dinner lengkap ngan dessert lagi.


Dinner...on the stove.


Bon apetit, dah siap. Resepi? beli aja rempah ikan bakar dan tuna cap ayam


my all time favorite-jalamas dan buah tanjung


my snack corner. cantik tak botol susu tu. Purposely I beli coz i like.