NUFFNANG ADS

Please click here

Saturday, December 10, 2011

Back in 1989 again....

Khamis baru-baru ini aku menghadiri graduation ceremony my niece. Lalu teringat masa kita beratur masuk ke dewan...perasaan berbaur-gembira menamatkan pengajian, sedih kerana akan meninggalkan tempat kita menimba ilmu dan terharu dengan ketiadaan parents bersama meraikan hari bersejarah.

Kebanyakan graduan sekarang beruntung. Mungkin kesan DEB, socio-ekonomi rakyat Malaysia, khussunya kaum Melayu telah berubah. Kemampuan kewangan ibubapa memudahkan mereka membuat/mengadakan apa yang ibubapa kita tidak mampu dahulu. Tetapi aku tidak pernah menyesal  memiliki ibubapa yang mampu mendidik aku sehingga aku menjadi seorang insan berguna.

Jom, kita share gambar-gambar graduan....kelakonya semasa perarakan masuk dekan-dekan, vice-chancelor, president, aku rasa terharu sehingga menangis. Taulah kata tak menangis dah tapi this is the proud moment, big moment for graduan, upah lelah-payah mereka belajar..... I am really touched.

Flowers for my niece. Tq for making all of us proud

can you feel the atmosphere..it is a grand day for the graduates.
celebration afterwards, pedasnya nasi briyani di sini. Tak terkata