NUFFNANG ADS

Please click here

Tuesday, December 27, 2011

Bye-bye Trg

Bukan main teruja bila sampai hometown. Aku berhenti di hadapan store 7-11 yang berhadapan dengan Masjid Terapung. Seronoknya menghirup kembali udara segar di kampung.

Masjid Tengku Tengah Zaharah atau dikenai Masjid Terapung dari hadapan kedai 7-11

Close-up Masjid Terapung.
Bila tiba masa balik, sedihnya nak tinggalkan ibubapa dan GBS. Seronokpun ada, yalah nak balik rumah sendiri. Last minute beli tiket, tak ada banyak pilihan. So, aku dapat tempat duduk di tingkat atas, hadapan sekali. Gerunpun ada sebab dari atas nampak seolah-olah bas tu dekat dengan kereta dari arah bertentangan bila ia membelok. Agaknya rasa itu terbawa-bawa hingga aku bermimpi bukan-bukan. Aku merasakan seolah menaiki kapalterbang dalam cuaca yang buruk. Bila aku merasa kapalterbang itu sudah mendarat, aku merasakan pula seolah kami disedut ke dalam puting beliung. Aku membaca beberapa ayat dan bila tersedar, rupanya aku di dalam bas. Harap-harap aku tak mengigaulah masa tu.

Apa-apapun, enjoy photos aku sempat ambil dari atas bas.

Stesyen bas K Trg

Ini seat aku. Aku macam drebar bas pula sebab duduk di bahagan hadapan sekali di tingkat atas bas ini.

Kalau waktu puncak, jalan di sini sibuk.

Ini macam heart of KT. Banyak deretan bank di jalan sini

Kereta masih banyak lagi

Ada perlawanan bola rupa-rupanya malam tu. Terang benderang dilimpahi lampu stadium

No comments:

Post a Comment