NUFFNANG ADS

Please click here

Friday, December 23, 2011

Kes murtad dibicara di mahkamah sivil

Entahlah, nak komen banyak-banyak, apa sangat aku tahu pasal undang-undang. Susah hati betul. Macamanalah nasib ugama Islam di Malaysia nanti?

I hope they know what they are doing. Katanya sebelum ni tidak ada pelarasan kerana kes murtad ini ada yang dibicarakan di mahkamah sivil dan ada juga di mahkamah syariah sebelum ni.

So, untuk selaraskan semuanya perlu dibicarakan di mahkamah sivil. Especially ia membabitkan juga pelbagai pihak yang bukan beragama Islam.

Aku keliru sebab bila sebut pasal murtad, sudah semestinya orang Islam yang mengaku kuar Islam yang dibicarakan. Apa kena dengan bukan Islam.

Entahlah...mungkin ilmu aku sampai sini aja...kalau nak korek lagi pasal undang-undang ni, makin pening aku. Belajar bus dan company law on surfacepun, dah pening.

Aku tunggu ulasan orang bijak-pandailah pasal isu ni.

No comments:

Post a Comment