NUFFNANG ADS

Please click here

Thursday, December 8, 2011

Many Faces of Melbourne 8/12/11

As usual, oops...aku kena pastikan blog aku 100% dalam bahasa Malaysia kerana ini dedikasi aku untuk bahasa rasmi kita. Lagipun, kakak aku kata, malaslah nak baca sebab semua dalam English. Ahaks, ahaks...alah sajalah tu.

Seperti biasa, kami akan keluar rumah dah matahari meninggi. Kerana musim panas ini membuatkan waktu siang panjang disebab daylight saving hours. Masa akan dicepatkan 1 jam. Waktu Subuh awal 4 a.m. Disebabkan ini, biasanya kami berjaga hingga subuh dan menyambung tidur selepas itu. Lepas tu, mulalah kelam-kabut berebut bilik air, nak bersiap, nak makan pagi...akhirnya tengahari jugalah baru keluar.

Semalam, kami hanya keluar lunch di Blok M (restoran Indonesia-halal) di tengah bandar melbourne, shopping di dan ke Philip Island untuk menlihat penguin naik ke pantai di waktu matahari terbenam. Tak banyakpun naik, penguin kat sini saiz kecil dibandingkan dengan penguin di utara. Size kecil, mereka dipanggil little penguin or fairy penguin. On top of that, seronok menyaksikan sunset turun. Membuat aku rindu pada Keywest, di USA. Apa ada di sana? I would tell u pada satu masa.

the beautiful Yarra River

view from other side of bridge

Blok M, halal indonesian restaurant where we had our lunch

Gone, sambal telur belado, ayam kicap and others. We were famished after absence of rice from our meal for number of days



whenever tram route, vehicles has to stop at most left lane before make right turn

cattle farm along the way to philip island



approaching Philip Island. View so stunning like sea blended with land

bridge from San Remo to Philip Island

Philip Island Chocolate Factory

Philip Island Penguin Parade

yes, gonna watch penguin parade

love this chair at turkish restaurant

dined turkish style. Have to pass this though as I was sleepy. Dont like to go to bed with full stomach
Oh ya, kita tak boleh ambil gambar tapi aku managed juga capture video semasa tengok penguin. Sorry, but I nak share sangat-sangat apa yang aku tengok dgn kau orang.