NUFFNANG ADS

Please click here

Tuesday, December 27, 2011

Makan, makan dan makan

Paling best balik kampung ialah bila cerita bab makan. Dulu, asal cuti aja, berebut-rebut kedua kakak aku bawa makanan. Sekarang ni adek aku pula yang sama naik makanan dari tempat kegemarannya. Mak ayah, usah katalah. Memang meja makan di rumah aku umpama kedai makan yang tak pernah tutup. Lepas tu, abang aku pula introduce nasi lemak bungkus. Naik ketagih aku. Dahlah aku ni hantu nasi lemak.

Cuma bila umur dah meningkat, kami mula kurangkan hal makanan ni. Tapi balik baru-baru ni, sempat jugalah aku merasa beberapa masakan Terengganu.

Inilah kuih buah bom. Kulitnya tepung beras dan intinya samalah, ikan dan kelapa parut. Aku cukup suka.

Kayu Keramak (sebutan T hujungnya. Keramatnya, makan satu, perut dah penuh tapi sebab sedap, nak lagi.)


Pulut lepa, my all-time favorite, Tapi aku tak suka yang garing. Ayah aku, sebaliknya

Ini rupa pulut lepa setelah dibuka daunnya. Inti didalam, ikan dengan kelapa parut

the ever authentic makanan Trg, Nasi Dagang. Banyak gerai tapi mesti pandai memilih yang sedap. Di atas ni, aku cuba tempat baru, salah sebuah gerai di Pantai Batu Buruk. Namanya Kak Pah Nasi Dagang. Oklah juga tapi kuahnya memang tak boleh lawan masakan my sis.

No comments:

Post a Comment