NUFFNANG ADS

Please click here

Thursday, December 29, 2011

Di mana sebenarnya?

Nak tak nak, kena servis kereta hari ini sebab nak travel jauh dan sudah sampai masanya. Bajet aku sempatlah curi sejam dua, buat magik sekejap pergi servis kereta.

Dulu aku pernah servis kereta di Sri Damansara tetapi lokasi berbezalah. Tapi mamat yang jawab tu sibuk kata kat Aman Puri. Aku tanya selepas masuk SD lama tu, kena pusing ke kiri ke? Dia jawab ya. Dekat setengah jam, aku berpusing-pusing cari tempatnya. Dua kali aku pusing Aman Puri. Angin dah naik ke ataslah ni. Call lagilah bertanyakan arah. Akhirnya, dipasnya pada orang lain. Yang ni pula katanya pergi ke arah kanan sampai nampak jalan mati. Entah apa yang didefinekan sebagai jalan mati, yang pasti aku nampak ada yang nak mati (bukan maksud nak bunuh, nak kena basuh sikit). Terjah sana-sini, nampaklah signboard pusat servis tu. Mak oii, rupanya di Sri Damansara aja. Dekat aja dengan jalan masuk. Aku siap ajar lagi customer service tu cara bagi direction. Bangang.

Sampai-sampai pula diberitahu good news yang kereta tu akan siap paling lambat pukul 4 atau 5 ptg. Naik terjojol biji mata aku. Apahal dah book pukul 10.15 pagi, kena tunggu sampai ke petang. Takkan aku nak bertapa kat situ. Alasan apa nak diberi. Aku beritahu kalau tak siap dalam masa sejam, kurang-kurangnya 2 jam. Kalau memang tau cam tu, baik aja aku booking pukul 4 ptg. Tak payah pening nak fikir kenapa lama kat situ. Nak jawab itu, nak jawab ini. Nasib baik mamat ni terer juga PR (dpt mcm aku nak, pujilah sikit). So kereta tu siap dalam 2 jam. Sempat lagi buat alignment, balancing, cuci body serta enjin. Cantik kereta aku.


No comments:

Post a Comment