NUFFNANG ADS

Please click here

Monday, December 12, 2011

Beloved Malaysia, Here I Am

Kembali menghirup udara Malaysia. Flight landed around 6 am something yesterday. It was delayed a little bit due to weather condition. Well, it is not that bad though several times we have to stay put in our seats. Tak macam dululah... masa aku travel dari Kuala Terengganu ke Kuala Lumpur. Tiba-tiba terasa seperti plane bergerak ke atas ke bawah. Aku dah kecut perut. My parents ada sekali dan juga my colleague dengan anak-anaknya. Being kids, mereka hanya tahu keseronokkan. Boleh dia kata pada aku, "bestkan auntie, macam ..." Lebih kuranglah ayatnya, dah lupa. About 3 years ago. Aku masa tu, berpeluh tangan, mulut tak habis-habis berzikir, mengucap 2 kalimah syahadah. Yalah, kalau dah sampai ajal, biarlah dalam iman, dalam Islam.

Sampai ke bumi Malaysia, bila aku melihat ke luar tingkap, pemandangan tak kurang hebatnya. Cantiknya dengan lampu-lampu kelihatan dari atas. I really wished I could capture the view tapi digital camera tak bolehkan. Next time, I would confirm with cabin crew dulu. Walaupun I defied the rules semasa tengok penguin, I tak berani main-main naik flight. I want a safe journey to see loved ones again.

Flight kali ni ramai pula penumpang, so tak ada banyak vacant seats. Akupun kena berhimpit-himpit, duduk berjauhan dari my family. Bila fikir-fikir, elok aja check in kat counter dari web check in. Boleh duduk dekat-dekat. Web check-in ni, boleh ke dia letak jauh-jauh walaupun tickets booked dalam satu group. Nak pilih seat, bayar lagi. Again...it is biz.

Anyway, dah selamat sampai, dah selamat melantak Malaysian food di D'Cengkih. Nice food, adalak entertainment, sort of karaoke corner. Tapi blogger tgh penat, x de mood sgt nak capture gambar.

Nasib baik hari ni cuti, aku habiskan dgn tgk all those favorite korean drama yang aku dah rakam the whole week aku tak de. Thanx to Astro PVR (x payah terima kasihpun, I have to pay the fees for repeated shows..lol) Sat lagi, aku updatekan gambar-gambar yang belum diupdate masa di Melbourne.

Sebelum tu, peminat korean drama, jangan lupa follow Scent of woman, When tomorrow comes dan Pure pumpkin flower. Best tau.