NUFFNANG ADS

Please click here

Friday, June 7, 2013

Panel Clinic - Bukan Semuanya Senang

Kelmarin, I was not in a good condition. Tak tidur semalaman, sibuk kemas rumah (ni sikit aja masa digunakan), melayari internet dan apa lagi, membuat pau inti hot dog. My brother's kids suka makan pau aku ni. Mestilah bekerja keras untuk dorangkan, my peminat kuih pau ku.. In fact pagi ni, dah kukus semula pau yang disimpan dalam peti ais dan jeng jeng jeng juga penampilan istimewa nasi lemak kukus aku. Kelam kabut nak ke ofis, tak sempat nak unjukkan pada PG.

Berbalik pada cerita semalam. Sudah siap kukus pau, akupun mengadap internet menantikan pukul 7 pagi. Masa tu, dah subuh. Sudah sampai masanya, tiba-tiba aku sakit di bahagian bawah pinggang, atas sikit dari tunjang. Sehinggakan nak berpaling badan akupun sakit. Nak bangunpun apa lagi. Sudah panik tetapi terpaksa ke ofis sebab mc dah banyak ambil, segan jugakan dan cuti kena simpan untuk exam, raya puasa dan raya haji.

Dari parking di Dataran menuju ke ofis, memang sakit sangat. Aku teringat nak x-ray sebab last time (10 years ago) aku x ray, tulang belakang bawah tu ada sikit masalah. Doktor tak sure whether I was borne like that or coz or fall, Aku tekad nak klinik berdekatan ofis nanti. Aku mintalah doktor referkan aku. Dia tak nak sebab katanya muscle pull. Aku tak puasa hati sebab selalu sakit bahagian pinggang. I want to check whether the problem worsen.

Melihat aku getting irritated, dia compromised suruh datang balik kalau masih sakit. Well, masih lagi sakit, I will see you on Monday.

Kelakarnya, dia kata, "tak payah x-ray, nanti dapat cancer." Apalah doktor ni, macam aku ni tak berpelajaran pula dibuatnya aku.

Masalah ni, doktor yang jadi panel ni macam dah terikat dengan syarikat yang melantik jadi panel. Macam doktor ni, panel AIA. I knowlah nak make sure kos tak naik but then you have to be sensitivelah siapa yang nak membazir. I tak nak dia getting worse, especially my mother having about same problem. Memang bengang but waitlah, I will get the xray done for my ease of mind.

No comments:

Post a Comment