NUFFNANG ADS

Please click here

Thursday, June 20, 2013

Alih Perhatian Pada Talipon.

Kelmarin, my bos tanya why I tak respon pada sms dia. Alamak, terus aku check sms. Pagi semalam kan, aku lambat. Mencari kunci kereta satu hal. Dalam kesesakan trafik, aku hantar satu simple sms, "I will be late". Lepas tu terdengar bunyi message tapi aku dah sibuk maneuvering my car. Nak ciluk, nak memotong, tunjuk tangan sana-sini pada pemandu-pemandu yang menaikkan darah. Boleh tahankan mak cik vogue ni. Ganas jugalah atas jalanraya. Bila sampai ofis, terus menghadap kerja yang hendak dihantar. Itulah terlupa nak check sms. Aku terus minta maaf. I feel so bad tapi it is not my intention. Bukan nak ignore her sms tapi tak perasan. Masa muda dulu-dulu, sedang enak berasmaradana, talipon dalam genggaman. Peka no satu. Sekarang ni, talipon ke mana, tuan ke mana. Not only my bos, ramai yang komplen. Kena tukar this habit, mana tau ada important mesej atau call, takkan ralat. Masa arwah nenek meninggal, kelam kabut orang mencari aku yang sedang pergi rumah terbuka raya. Talipon pula tertinggal. Kan susah tu. So, sekarang ni, kena ubah sikit. Jangan tertumpu pada lappy saja, talipon terus dianaktirikan. I'm sorry.

No comments:

Post a Comment