NUFFNANG ADS

Please click here

Wednesday, April 11, 2012

Riadah di Ibai Golf Resort

Ibai Golf Resort ini sudah banyak kali bertukar management, so akupun dah tak tahu apa nama terbarunya. Petang tadi, sempatlah aku bawa budak-budak ni pergi berenang di situ. Cuma bengang dengan management baru ini, kena bayar entrance fee untuk berenang walaupun ada ahli keluarga yang jadi member. So, aku dan dua anak saudara aku kena bayar @RM8 untuk adult dan RM4 untuk kids. Princess tak payah bayarlah....oops. Nasib baik juga staff tu switchkan tempat aku dengan Princess, so end up just bayar untuk 3 kids. Member cuma dapat satu aja tempat percuma.

Kawasan kolam ini tidak terjagalah. Bilik bersalinpun bau hancing aja, mungkin ada yang salah gunakan bilik bersalin kot. Anyway, staff tu syorkan aku guna changing room di bangunan bersebelahan. Air kolam tak bersih sangat. Bersih lagi di Park Avenue kot. Tetapi memang excited budak-budak ini. Tambahan mereka ternampak kawan satu sekolah pun ada sekali. Mak cik budakpun seronok sama. 

Sedang seronok berenang dan juga coach Ain dengan Ika, tiba-tiba ternampak member Ika datang dengan keluarganya. Akupun biasa dengan budak-budak ini. Ika terus aja berbisik tak payah ajarlah Cik Ana. Nak berlagak pulalah si Princess ni seolah dia terrer berenang pada Ilman. Paling aku segan both parents Ilman ni ada sekali. Namun aku berenang juga. 

Punyalah seronok di kolam, tak sedar dah dekat pukul 7 petang. Aku naik dulu bersiap dan kemudian panggil dia orang pula suruh bersiap. Yalah, nak singgah Pasar Malam as promised, kemudian nak hantar Ain dan Lin pulang. Ika pula, Mamanya pesan suruh bawa pulang ke rumah sebab dia akan ke sana juga nanti. Sampai rumah aja, dah pukul 8 malam. Kelam-kabut mengejar waktu Maghrib.
The kids said Hi-Four based on tv series where the character only has 4 fingers. That's how it become hi-4, not, hi-5. Macam-macamlah dia orang ni. Aku ni asyik dengan citer Korea, so x tau pasal other channel
Ain, my sweet angel posing. Hari ni tak bermake-up sakan
Masa ni, mereka dah excited giler nak berenang
Nak juga makan ice-cream tepi kolam. I said No but at last, gave in to them
Suka bebenor Lin makan ais krim by poolside
Another group yang tak makan saman
Tengok tu, selamba aja muka Princess makan ais krim tepi kolam tanpa ada guilty feeling
Best Friend Forever, insyaAllah. Masa kecil tak boleh berjumpa, mesti ada yang nangis. Sekarang, baik sangat.

No comments:

Post a Comment