NUFFNANG ADS

Please click here

Tuesday, April 17, 2012

Home Sweet Home again

Perjalanan kali ini seperti biasa. Kereta tidak banyak sangat, sangkut sekejap aja di Jabor-Jerangau dek susah nak memotong lori tanker. Kereta banyak beratur di belakangnya. Kalau nak potong, kena overtake banyak kereta. Akhirnya peluang tiba, seronok tak terkata. Boring juga mengekori lori atau kereta yang slow-melow ni. Walaupun aku juga membawa dengan perlahan. Lepas aja hentian Temerloh, aku mula memecut sedikit. Ingatkan dah dekat malam ni, polis dah tak ada. Lagipun, target by pukul 7 malam, aku dah berada di KL-Karak highway. Seriau juga kalau malam-malam bawa kereta sorang-sorang atas highway. Takut ada apa-apa yang pelik aku lihat, tak ke haru-biru. Alih-alih aku lihat ada juga 2/3 buah kereta polis atas highway KL-Karak menahan kereta-kereta yang laju agaknya. Phew!  Nasib baik jalan berliku masa tu, so speed aku kiranya tak melepasi limit.

Alhamdulillah. Selamat juga sampai ke rumah di DD, Petaling Jaya at 11.30 pm. Sebenarnya, sampai dalam pukul 8 malam di Setiawangsa. Cuma transit lama sikit di sana sebab tolong anak saudara mengangkat barangnya dari kereta aku naik ke rumahnya. Sembang-sembang, tengok rumah. Okaylah, cuma untuk aku ni, memanjat 3 flights of staircase dengan barang-barang, boleh tahanlah mengahnya.

Tunggu lori hantar daybed tak sampai, kami cabut balik dahululah. Anak buah aku nak suruh dorang hantar Rabu ni. Akupun tak boleh tunggu lama sebab dah rasa masam-masam seluruh badan. Dari tengahari lagi aku travel. Aku bertolak dari Kuala Terengganu dalam pukul 2 lebih, singgah pasar Kedai Buluh cari kuih-muih sedikit. Bolehlah bawa ke rumah datuk saudara aku nanti semasa hantarkan kad jemputan kahwin cousin aku. Tak sedaplah pergi tangan kosong aja, tambahan diapun kurang sihat sekarang ni. Sembang expresspun, pukul 2.45 petang baru beredar dari rumahnya. Rumah dia tak jauhpun dari rumah aku tetapi banyak sangat aktiviti sehinggakan tak terpergi semasa cuti tu.

Dari Setiawangsa, singgah pula di TTDI hantar keropok leko dan keropok keping. Kebetulan ada sikit kuih dan pulut lepa. Rezeki pak cik akulah. Duduk tak lama tetapi sebab sambung sembang kat pintu pagar pasal cerita Thorn Birds, jadilah lama pula di rumahnya. Sampai-sampai kat parking rumah aku, terperasan aku salah bagi bungkusan keropok leko. Nampak gayanya kena pergi semulalah ke rumah pak cik aku tu. Mungkin esok lusa. Nasib baik TTDI dengan DD tu kira sebelah menyebelah jugalah. Cuma nak sedekah tol ajakan.

Anyway, walaupun aku berseorangan memandu, taklah sunyi sangat sebab Usher tanpa jemu menemani aku. Dari satu album to another album. Sesekali aku berduet dengannya. Dan ada 3 ekor patung yang cute di kerusi penumpang menemani aku. Princess kata kakaknya dah belikan katil untuk dia di rumah  di KL. So, 3 ekor patung itu for 2 orang kakaknya dan dia untuk diletakkan di katil masing-masing di rumah sana. Ada-ada aja Princess ni kan.

Seakan Princess ada menemani aku. Kakaknya berkata mana baju bear kakaknya punya. Hahaha.

Kereta aku sarat dengan barang-barang dari boot sampai ke depan.





No comments:

Post a Comment