NUFFNANG ADS

Please click here

Monday, April 2, 2012

Puding To Agar-agar


Agar-agar diatas ni asalnya puding caramel. Aku buat 2 loyang puding caramel semalam plus another 2 small loyang. Tapi frust sebab caramelnya overdone, hanguslah. So bila makan, terasa bitter sikit tapi aku makan dan bawa juga ke rumah adek aku, pak cik dan kawan. Sayanglah nak bazirkan sebab dah guna 9 biji telur plus 800 ml susu. 

Yang paling frust, aku patut telangkupkan atas piring terlebih dahulu tetapi aku telangkupkan dalam tupperware. So, separuh dari puding caramel ruined. Tak tau nak buat apa, So, aku mashedkan puding yang hancur tu (not really hancur) dan tambahkan agar plus air and boil. Bila keras, cantiklah pula jadi bercorak batik. Aku dapat satu loyang, now dah tinggal  half. Habis juga dalam pahit-pahit tu.

No comments:

Post a Comment