NUFFNANG ADS

Please click here

Thursday, April 12, 2012

It's embarassing, man!

Selesai cabut gigi, aku bergegas ke rumah pak cik aku. Ayah aku sudah pergi ke sana dengan menaiki motorsikal. Cuaca mendung seolah nak hujan. Manalah tahu, ayah aku stranded dek hujan, bolehlah aku bawa dia balik dahulu. Motorsikal itu boleh dikutip lain kali. Ayah aku bukannya boleh duduk lama-lama di rumah orang. Banyak masalahnnya, dah tua-tua gitulah kan.

Sesampai di situ, hujan turun dengan lebatnya. Aku terperangkap juga dalam kereta lebih kurang 15 minit. Bila dah reda, barulah aku turun ke rumah pengantin. Kami selalu bergurau kalau hujan turun ni, mesti pengantin makan budu. Hai, mengarut betulkan.

Nasib baiklah aku datang. As intended, ayah aku balik dengan aku. Petang nanti, bila cuaca sudah cerah, bolehlah kami ambil. Tetapi sesuatu yang memalukan telah berlaku di rumah pengantin. Aku terjatuhkan pinggan kaca. Ambik kau, pecah berderai. Niat nak menolong tetapi lain jadinya. Mak cik dan sepupu aku ke dapur sebaik mendengar bunyi kaca pecah. Kami risau juga kalau serpihan masuk dalam nasi dagang. Malu betul. Nasib baik juga tak ada yang terpijak kaca.

No comments:

Post a Comment