NUFFNANG ADS

Please click here

Tuesday, April 10, 2012

Kesabaran teruji.

Sebenarnya memang mencabar hari ni tahap kesakitan gigi. Bermula seawal pagi, lebih kurang 3 atau 4 pagi, aku terbangun dek kesakitan yang berdenyut-denyut. Memang tak tertanggung, aku telan painkiller. Beralih tidur di atas sofa depan tv. Alhamdulillah dalam keluh-kesah tu, aku tertidur juga.

Aku terjaga bila terdengar suara ibu mengejutkan. Alahai, ada janji dengan Princess untuk menghantarnya ke sekolah tetapi gigi tu masih sakit. Memang tak boleh nak hantar. Tiba-tiba telefon berbunyi. Kesiannya Princess bertanyakan kenapa aku tidak menjemputnya. Sorry ye Princess.

Sepanjang hari sakit itu datang dan pergi. Pergi setelah aku telan painkiller. Tak tau banyak mana yang aku telan. Akhirnya aku minta abang aku belikan ubat bengkak, Doktor cuma bekalkan ubat antibiotik dan painkiller. Entah betul atau tidak apa yang aku buat, mesti kedua-dua anak saudara aku tu marah. 

"Cik Ana ni memandai-mandai".

Sorriler doktor, rasanya betul tu. kalau tak bengkak, takkan berdenyut cam tukan. Desperately nak sakit tu hilang supaya boleh dicabut gigi tu.

No comments:

Post a Comment