NUFFNANG ADS

Please click here

Wednesday, February 15, 2012

Welcome Ms Red Lappy

Tiba-tiba PG called beritau nak lepak rumah. Dari lepak aja, dah jadi 2 malam tidur. Seronoknya ada member teman. Tapikan Pg ni (ngumpat sikit), entah apa kenanya, bila datang rumah aku, mesti terlajak tidur.

But she came at right time. Laptop aku buat hal. Malam Isnin merayap di Digital Mall kat seksyen 14. My sister and family ikut sama. Tapi sampai lambat. Jumpa Acer Aspire yang baru. Ringan tapi aku x suka satu sebab dvd xde. Kena pakai external. Terasa leceh walaupun jarang pakai.


Keesokannya (Selasa), ada interview. Selepas tu bolehlah melepakkan. Kat mana lagi kalau bukan Digital Centre di Sunway Pyramid. Cuci mata dan cari yang berkenan. Kami dah tengok Toshiba Portege R830 di kedai yang pertama, Aku cukup berkenan sebab ringan dan spec yang lain baguslah. DVDpun ada sekali. Tapi nak ronda dulu tempat lain. Sebab harganya membuatkan aku termenung juga.

Akhirnya kami singgah di kedai di mana kau beli laptop dulu. Mula-mula sombong tak nak singgah. Bargain punya bargain, minta freebies mcm-mcm, belilah juga. Merah lagi color you. Dapat laptop yang menepati main criteria tapi harganya...Ini yang kata tersenyum dalam derita. Tapi nak pakai lamakan, kena beli yang bagus at the best price yang menyesakkan jiwa ni. 

 RAM asalnya 4GB tapi upgrade pada 8GB. Laju tu. Best, boleh main game dgn lajunya selepas habis exam ni.



 Seronok tengok orang main ice skating tapi aku roller skatingpun x boleh.

sementara menunggu dia orang masukkan apa-apa yang patut dalam laptop tu, kami makan kat Sushi King pula. PG ni suka makan kat sini. Mula tu kata nak makan KFC tapi tukar fikiran lak.

Ini my sister kirim, entah apa hendak dibuatnya. 6 thumb drives. Tak apalah,asalkan dia happy. Dapat good bargain. PG ni macam negotiator tak bertauliah. Lagipun aku tengok dia seronok kalau datang sini. Kadang tu kesian pula tengok salesman kena pau. Yang kelakar ada sorang salesman tu kena tipu yang dia pernah datang. Salesman tu terus iakan. Entahlah, siapa tipu siapa,

1 comment: