NUFFNANG ADS

Please click here

Saturday, February 18, 2012

Hajat termakbul jua


Dari bulan Jan 2012, aku duk teringat rendang daging yang dijual di gerai nasi lemak di TTDI. Memang best sangat rendang tu. Tapi dah 2/3 kali aku pergi, gerai tu tutup. Mungkin kebetulan hari tu tutup atau memang pada hari tertentu, tak dibuka gerai tu.

Hari ni aku ke Kedai Telekom untuk settlekan a few issues. Yalah, ayah aku dah mengamuk marah pasal bil tertunggak. Bukan sengajapun.

Kedai Telekom di Damansara Utama, bersebelahan aja dengan TTDI. Apa lagi, aku melenconglah cari nasi lemak and rendang di one of my favorite nasi lemak stall. Ia terletak di antara lorng bangunan pejabat di Jalan Burhanuddin Helmi. Bangunan hujung dah berdekatan dengan sekolah rendah. Seronoknya bila tengok dibuka.

Ramai juga bangsa membeli nasi lemak di sini especially rendang daging. Kira macam signature dish dialah. Masa aku audit dulu, rakan sekerja berbangsa Cina memberitahu kalau ramai orang Cina menjadi pengunjung restoran Melayu, memang kira bestlah masakan tu. So, aku tengok ramai bangsa Cina membeli. Kira sedaplahkan. Lagipun harganya reasonable walaupun RM5 rendang quantitinya separuh dari yang aku beli 5 tahun lepas. Kiranya kalau gaji aku 2 kali ganda dari gaji terdahulu, purchasing power aku masih di takuk lamalah sebab barang banyak yang naik harga.

Apa lagi orderlah nasi lemak rendang ayam, bihun (sedap especially kalau kita siramkan dengan gulai kuning ayam - ada rasa limau purut), rendang daging dan sambal sotong. Tamaklah ni. Tapi yang habis dimakan cuma nasi lemak aja. Yang lain tu simpan dalam peti ais. Tengahari ni nak ke kenduri kahwin lagi.

No comments:

Post a Comment