NUFFNANG ADS

Please click here

Monday, February 27, 2012

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak tidur?


Terlajak tidur, kelam-kabutlah nak ke kelas hari Ahad. Penat sangat kot sebab duk berenang-renang ke tepian. Lama tak berenang, terus buat 10 lap. Badanpun dah tua tapikan aku teringat dulu-dulu masa aku muda, pernah juga jumpa this chinese couple, umur dalam 60 plus di kolam Kelana Jaya. Hari-hari mereka datang untuk exercise. Siap buat 10 lap, merekapun pulang. Jadi aku patut boleh buat jugalah, Kolam Kelana Jaya tu 2 kali kolam apartment aku, entah 2 setengah kali ganda or 3 ganda...kena ukurlah.

Kelam-kabut tu sebab kelmarin tu hari belajar sedunia. Kerling jam, dah pun pukul 7.49 pagi. Mandipun ala kadar aja. Tapi yang aku nak congratulate myself tu sebab sempat lagi goreng bihun. Kalau tak buat macam tu, berlapar atau makan maggi ajalah lagi masa kelas tu. Sana susah sikit nak cari tempat makan. Tempat makan yang halal, lagipun break cuma 1/2 hour, nak solat lagi. Mana ada masa nak menapak jauh cari makan.

Bila dah lambat, kira macam melayang ajalah atas jalan. Nasib baik hari minggu, kereta tak banyak. Tapi bengkek jugalah bila kena ikut bontot kereta yang slow. Dahlah gitu, tengah seronok mengejar masa, ternampak pula kereta polis kat belakang.  Cuak juga. Automatik, kita slowkan kereta. Nasib baik ke dua-dua kereta polis tu ada mission lain. Alah, banyak lagi kereta lain yang meluncur laju, laju sangat-sangat dari aku. Tetapi akukan, kalau terbuat salah on the road, bila nampak poliskan, rasa pucat muka. Takutlah kena bayar saman.
Anyway aku sampai kelas dalam 8.35 am. Not bad juga aku terbang hari ni. Itulah aku suka lambat, sebab boleh memahirkan skill pemanduan kita. Tapi aku bernasib baik sebab lecturer belum sampai. Rupanya dia kurang sihat, kesian. Rakan lain kata dia pening/stress sebab nak kejar habiskan syllabus. Tak baik betul. Akupun entah kenapa, gediks sangat, rasa malu kalau lambat sampai kelas lecturer tu. Tu selalu beria-ia pasal kelas ni. Mata ni pantang tengok lelaki hok tinggi over 6 feet, perut slim, rambut or skin color tak kisah sangat tapi the darker, it is betterkan. Faham ajalah aku ni dah mula ada perasaan gatal tapi ni tak parah mana lagi.

Next Saturday, kena bangun cepat sebab aku prefer easy driving. My fav is to berangan sambil memandu. tapi I still focus lagi on my driving, InsyaAllah.

Hooray, on the way back. Nampak tak rumah tu? Kalau tu rumah you all, nak beritahulah, suka sangat tengok design rumah tu.

1 comment:

  1. samalah dgn mak dara.. kadg2 bila nampak road block pun dah gabra semacam sedangkan takde buat apa apa salah pon hahaha

    ReplyDelete