NUFFNANG ADS

Please click here

Saturday, May 5, 2012

Bila Lalat berdengung.

Aku benci betul sesetengah pemandu kereta ini. Mereka ni tak faham betul etika di atas jalanraya. Macam semalam, bila masuk ke jalan besar dari dari jalan susur.

Aku berada di lorong sebelah kiri sekali. Ada banyak kereta dari susur kiri nak masuk ke jalan besar. Aku memang bagi mereka masuk tetapi gilir-gilirlah. Ini tidak, bila sebuah dapat masuk, bersusun kereta nak masuk. Selanglah, baru adil juga pada kereta yang berada di lorong sebelah kiri.

So, lepas beberapa buah kereta dan van masuk di hadapan aku, aku teruslah jalan. Tetapi Wira di sebelah aku sibuk nak mencelah juga. Tunggulah giliran di belakang. Naik Geram aku. Betul-betul seperti lalat yang bising di sebelah telinga kita. Namun nak bergaduh pula dengan manusia bangang macam ni, tak guna juga. Kalau jenis tak ada adat, tak mustahillah mereka ni samseng. Kena bagi laluan lah juga pada pemandu seperti lalat ni.

No comments:

Post a Comment