NUFFNANG ADS

Please click here

Friday, May 17, 2013

Balik kerja awal, bukan ponteng tau.

Yahoo. Hari ni dapat balik awal, gua cakap lu. Jadi rocker sekejap. Ambil ot replacement hour. Mula-mula dulu, segan nak ambil. Konon...macam tak biasa. Tapi dulu tak subtle. Except bila kerja hujung minggu, aku gantikan dengan cuti. Yang weekdays tu kira cover kemalasan masa aku kerja time office. Mana tau kot. But kalau ada nak keluar sekejap sbb urgent matter, mintalah keluar.

Seperti biasalah, bila cuti, 1st thing that comes to my mind is I must clean my house. Do ironing etc, etc. Tapi in the end, aku bercanda dengan my lappy darling or engage on phone. Masa ni, rasa nak cakap sana, cakap sini.

PG tak tau aku cuti ni. Semalam terjumpa dia kat parking. Muka nampak letih giler...apa yang letih sangat, tak taulah. Mesti kes berjaga malam..hahaha. Suka hati je kutuk dia. Sorry ya PG. 2 days ago, dia sms ajak dinner kat rumah. Wow...PG masak, bergegar sebangunan.

Anyway, dalam kepala ni, terfikir nak buat pau lagi. Yang hari tu masih ada tapi kali ni, pau salted egg yolk custard dan juga pau goreng inti hot dog. Sebenarnya, okay juga buat banyak dan frozenkan dalam fridge. Sudah 2 malam, aku berbuka dengan pau aja. Sebab malas nak masak dan malas nak makan. Bila beritahu mak aku, the question that she popped up is whether I have slimmed down since I seldom take proper dinner nowadays. Hahaha, it is still a long way to go, mum dearest.

So, bye bye pada yang bekerja. Wa nak merayap sekejap. Selepas tu, berkemas dan balik. Dan marilah kita berteka-teki samada rumahku akan dikemaskan atau tidak. kalau sparkling clean, I update the photo, okay.

No comments:

Post a Comment