NUFFNANG ADS

Please click here

Sunday, April 22, 2012

Majlis Baca Yassin di rumah anak buah

Semalam aku dan adek-beradik pergi ke rumah anak buah aku. Dia baru aja berpindah ke rumah di salah sebuah apartment di Setiawangsa. Duduk berdua dengan adeknya. Kami pergi untuk baca Yassin dan berdoa sikit-sikit supaya selamat mereka duduk di sana. Walaupun ada security, kena berhati-hati juga.

Kita pakat-pakatlah bawa makanan sedikit sorang. Bolehlah juga berkumpul. Dah berkumpul, kesian nak tinggal dia, aku tidur sana semalaman. Kakak aku kata macam arwah nenek aku pula, asyik melompat. Hehehehe. Anak cucu, sedikit sebanyak adalah mengikut.

Pot-luck. 

Dessert memang banyak

Satay ni Ayah Su yang bawa tapi tersalah beli dari kedai lain. Tak kisahlahkan, janji boleh makan

Sibuk sikit di dapur
Anak buah aku yang lead. Baldi tengah tu kami letak air. 
Sudah siap baca, kami makan tapi tak habis sebab makanan banyak. Hari ni pergi jenguk warung cousin aku. Dalam proses renovation tapi dah mula jual makanan sikit-sikit. Pulut kuning dan kuih-muih kami bawa juga ke sana. Kami makan nasi dagang. Sambil-sambil tu, kamu hidanglah juga makanan tu.

Hari Rabu dan Ahad, ada nasi dagang Terengganu. 

Tupperware tu yang kami bawalah - ada makanan.

No comments:

Post a Comment