NUFFNANG ADS

Please click here

Sunday, January 8, 2012

Any idea untuk bekas hantaran?


Dalam mencari kain lace, kami selitkan juga dengan meninjau kedai untuk bahan-bahan gubahan. Tak larat dah nak bercerita. Tengok ajalah...sungguh teruja. Anak-anak saudaraku ramai yang belum berkahwin. Ini kiranya yang first nak bertunang. Tapi semakin lama, mesti semakin cantik bahan-bahan gubahan dan peralatan dan juga persalinan perkahwinan. So, aku kena tunggu last sekali. Aku gurau dengan Princess, nanti aku nak share pelamin dia boleh tak? Ceh, mesti berkedut dah muka aku masa tu. Tapi kau ingat tak perempuan berumur sebaya arwah nenek aku (tak, tak, lebih tua lagi) yang berkahwin dengan lelaki bertahun-tahun mudanya dari dia? Hey, demo siap bersanding lagi,.Nanti time aku bersanding atas pelamin Princess, mesti kena panggil semua media dan bloggers..just kidding.



Kos mesti semakin meningkat masa tu, tadi aku tengok mahal-mahalnya barang yang aku berkenan. Macamanalah dia orang tak kahwin lambat, banyak nak pakai duit. Kalau family nak mengikut beradat, bersanding sakan, nak pra-wedding fotos (ingat tak ulamak Indonesia pesan apa, kalau belum nikah, jangan bergambar peluk-peluk, pegang-pegang...tak elok), tempah pelamin, mak andam, baju kahwin...boleh mencecah puluhan ribu. Sekali lagi, berbelanja ikut kemampuan tapi janganlah sampai lesu terus. Kahwin ni sekali seumur hidup. Yang lelaki bolehlah kira-kira tempat kosong tapi ingat tu, syarat berpoligami. Ni tidak, masa nak kahwin, sunnah Nabi. Bila dah kahwin, langsung lupa tanggungjawab. Tak cukup menanggung hidup dia sorang,   bini tua kena tanggung pula bini ke dua dia. Malulah wei.












Antara kedai-kedai yang menawarkan barang-barang ini ialah SSF. Ada juga kedai-kedai lain sepanjang Jalan TAR dan kawasan sewaktu dengannya. Tak sempat jenguk Semua House tapi dahulu, selalu juga ke sana setiap kali kawan aku nak berkahwin. Apakah Semua House masih lagi dengan kedai-kedai pengantin? Memang agak lama aku tidak merayap di kawasan TAR ni sejak berpindah di DD.


No comments:

Post a Comment