NUFFNANG ADS

Please click here

Thursday, December 6, 2012

Mood - Malas Sedunia

Mood - malas nak masak, bancuh air, kemas rumah.

Living room dah jadi bilik dobi. Bertimbun baju menunggu untuk dilipat dan digosok. Basuh aja rajin.

Perut lapar tapi malas nak membeli dan malas nak masak. Kalau dulu, aku goreng bawang putih, bawang besar, tumis lada lumat siap-siap. Nak masak, cuma cedok bawang putih yang ditumis, bawang besar yang ditumis dan juga lada lumat (tengok resepi)..  Tetapi kemalasan itu semakin besar. Akhirnya, aku masak satu jenis masakan untuk 4/5 hari, cuma panaskan dalam microwave bila nak makan.

Air minumanpun macam tu. Walau teringin nak minum kordial tapi malas nak buat air gula, nak bancuh dan nak basuh jug, Dan melihatkan banyak sangat tumbler tupperware(cuma ada 2/3 botol aja...hehehe), siap-siap aku bancuh air minuman dalam setiap tumbler tupperware, cukup kot utk seminggu. Teringin aja, buka peti ais dan ambil tupperware tu. Macam-macam jenis air yang hanya menunggu untuk diminum. Siap minum, kumpulkan aja dalam singki. Genap 3 hari atau tunggu hujung minggu, aku clearkanlah singki...hahaha. Seperti kata PG, kemalasan tahap Gaban.

Air yang siap dibancuh dalam bekas air. Dulu, aku duk pikir relevant apalah tumbler tupperware banyak-banyak. Bukannya ada anak ramaipun yang nak bawa ke bekal. Ingat kalau balik kampung sekali ni, aku nak tibai aja bekas sir tupperware mak aku. Diapun campak merata aja. Bolehlah aku utilizekan macam ni. Dari bersepah merata kan.



No comments:

Post a Comment